Până în data de 29 august, instituţiile şi autorităţile publice din administraţia publică locală au oportunitatea să înscrie bunele practici în cadrul pilonului „Reducerea risipei şi eficientizarea cheltuirii banului public în administraţia publică locală”, în contextul derulării celei de-a IX-a ediţii a Competiţiei celor mai bune practici din administraţia publică din România.
Bunele practici pot viza următoarele domenii: E-guvernarea, valorificarea activelor (patrimoniului) unităţilor administrativ-teritoriale şi cooperarea inter-comunală.
Introducerea acestui pilon dedicat exclusiv administraţiei publice locale a fost iniţiată de către Guvernul României prin Cancelaria Prim-ministrului, Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic şi Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, cu sprijinul Consiliului Europei, prin intermediul programului Bune practici în administraţia locală.
Recunoaşterea şi valorizarea sunt garantate, deoarece competiţia se finalizează cu premierea celor mai bune practici în cadrul conferinţei internaţionale „Inovaţie şi calitate în sectorul public”, precum şi cu diseminarea acestora la nivel naţional printr-un Ghid de bune practici.