Biroul de pașapoarte – redeschis la Petroșani. Program în continuare insuficient pentru...

Biroul de pașapoarte – redeschis la Petroșani. Program în continuare insuficient pentru Valea Jiului.

Timp de citire: 4 minute

După ce, în ediția de vineri, v-am prezentat informația legată de redeschiderea biroului de pașapoarte de la Petroșani, din sediul primăriei, dar și ceea ce au avut de spus oficialii prezenți. Continuăm acest subiect cu câteva aspecte pe care opinia publică din trebuie să le cunoască.

 

Lipsesc trei angajați din organigramă. De aici toate întârzierile și problemele

 

După ce prefectul de Hunedoara și primarul Petroșaniului, dar și alți oficiali, au vorbit despre redeschiderea acestui birou, menționând printre altele că biroul va funcționa la Petroșani doar o zi pe săptămână, joia – doar patru ore, l-am întrebat pe prefectul Călin Petru Marian dacă nu i se pare că timpul de funcționare a acestui birou, care deservește totuși o treime din populația județului, nu i se pare insuficient.

Din ceea ce ne-a răspuns prefectul, rezultă că acest număr redus de ore se datorează până la urmă numărului mic de angajați, lipsa a trei funcționari nefăcând posibilă mărirea numărului de ore acordat biroului deschis la Petroșani, dar creând totodată și anumite probleme de organizare și funcționare întregului birou județean din cadrul Instituției Prefectului. Printre rânduri am înțeles că, la bugetul actual, nu se pot face trei noi angajări, ceea ce conduce, evident, la această situație. Problemă care poate fi rezolvată până la urmă foarte ușor și doar de minister (și nu e singurul exemplu, și la poliție este o situație similară, poate mult mai gravă, ca și pe la înmatriculări auto, dar și în alte departamente sau instituții publice, mai puțin primării, în condițiile în care la acestea se tot vorbește de noi angajări, sau de un surplus de funcționari publici, adică exact acolo unde numărul de angajați conform cifrelor statistice la nivel de țară e stufos în foarte multe cazuri!).

„În ceea ce privește prelungirea orarului, am încercat să facem atât la pașapoarte, cât și la permise și înmatriculări acest lucru. Avem o zi pe săptămână programul prelungit după ora 16,00, iar aici la Petroșani, în ceea ce privește pașapoartele, trebuie să ne încadrăm în programul de 8 ore. Știți foarte bine că oamenii pleacă la 8 din Deva pentru a ajunge la Petroșani. Ne luăm o marjă de timp ca să poată începe programul la 10 și asta până ce se instalează și tehnica, după care de la 10:00 la 14:00 avem deschis biroul. Sperăm că în funcție de solicitări – și noi am făcut un studiu în ceea ce privește impactul pe Valea Jiului și din el reiese că doar 4,6% din populația care este destinată pentru pașapoarte din județul Hunedoara la Petroșani va fi deservită la cerere – vom ajusta sau nu acest program. Dacă va exista un impact foarte mare, deci o solicitare din partea cetățenilor foarte mare, cu siguranță suntem deschiși să facem un program mai flexibil. Asta depinde în primul rând și de personalul pe care îl avem la serviciul pașapoarte. Din păcate suntem puțin cam strânși cu personalul, din câte știu eu suntem cu trei oameni lipsă, dar așteptăm că poate ne vor da din școală oameni mai tineri, care să vină să lucreze pentru acest serviciu”, a venit răspunsul prefectului Călin Petru Marian.

 

Soluția, dacă se vrea, e simplă: angajări dintre persoanele care au domiciliul în Valea Jiului!

 

Fără să dorim să dăm sfaturi, dar poate că trei angajați care să locuiască în Vale s-ar putea găsi destul de repede și astfel s-ar rezolva problema distanței și timpului, cu condiția ca ministerul să mărească, evident, și fondul pentru organigramă. Astfel, cei trei ar putea fi la serviciu la ora 8:00 și ar putea sta la serviciu până la ora 16:00, deci 8 ore, astfel încât în perioadele aglomerate, vara, când mulți se întorc în țară pentru a-și face pașaportul expirat, sau iarna, în apropierea sărbătorilor, când tot la fel cererea e mai mare, să se evite aglomerația. Evident că în aceste condiții s-ar putea mări și numărul de zile pe săptămână. Pentru că spunem aici ceea ce i-am spus și prefectului de Hunedoara, la parterul primăriei, în trecut, când de asemenea funcționa biroul de pașapoarte, tot o dată pe săptămână, era cam mare aglomerația, uneori, vara, chiar sufocantă! Deci nu e un birou lipsit de importanță și ca atare trebuie găsite pentru cetățeni cele mai bune soluții. Programarea pe internet nu rezolvă problema deoarece, dacă cererea e mare, să spunem câteva sute vara, iar programările sunt limitate săptămânal la câteva zeci, omul nu poate aștepta cu lunile până ce îi vine rândul ca să-și facă un amărât de document de călătorie, care în alte țări se face rapid! Trebuie intrat în normalitate și la acest capitol, în condițiile în care nu vorbim de cine știe ce document. Să ne înțelegem, vorbim totuși de un pașaport. Vital, nu zicem nu, dar nu de un document care ar avea nevoie de cine știe ce aprobări speciale. La fel trebuie să stea treaba și la cărțile de identitate, aceste chestiuni ar trebui să fie facile și azi să nu mai vorbim de atâtea întârzieri și chestiuni birocratice, că suntem totuși în 2023 și vorbim de digitalizare și rapiditate, dar în practică teoria ne omoară și omul încă stă pe la uși și umblă de îl ia naiba!

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

 &nbsp DISCLAIMER
 &nbsp Atentie! Postati pe propria raspundere!
 &nbsp Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii