Arta de a oferi cadouri corporate personalului și colaboratorilor

Arta de a oferi cadouri corporate personalului și colaboratorilor

Timp de citire: 5 minute

Cadourile corporate sunt o afacere serioasă. Ca parte a unui program bine gândit, aceste cadouri pot ajută la stabilirea sau îmbunătățirea relațiilor critice și poate deveni un mijloc rentabil de recunoaștere a activităților pe care le oferă compania. Totuși, trebuie să știm cum să facem acele cadouri corporate de succes.

Potrivit numeroaselor sondaje, majoritatea cadourilor corporate sunt oferite clienților importanți. Apoi vin angajații și apoi potențialii clienți. Motivele pentru a le oferi variază de la a mulțumi clienților foarte fideli până la recunoașterea unui angajat valoros pentru că lucrează peste ceea ce se așteaptă de la el. Motivul de bază este același: de a afirma relațiile și de a spori legătura personală dintre cel care dăruiește și cel care primește.

Cadouri sau stimulente?

Pentru a recunoaște o strategie eficientă de a oferi cadouri,  trebuie să înțelegeți ce nu trebuie făcut. Începeți prin a face distincția între cadourile corporate și programele de stimulare. Deși cadourile și recompensele implică adesea tipuri similare de destinatari, ele diferă atât la nivel strategic, cât și la nivel practic:

Stimulentele sunt recompense pentru atingerea unor niveluri definite de activitate, cum ar fi cote de vânzări sau o bună participare. Cadourile sunt mai mult sau mai puțin spontane, nu sunt oferite ca parte a vreunui acord definit între două părți. Beneficiarul cadoului nu își stabilește obiective conștiente înainte de a primi o recompensă, în timp ce beneficiarul stimulentului o face.

Cadourile diferă de stimulente prin faptul că sunt oferite fără condiții prealabile explicite pentru performanță.  Pentru unele companii, este o parte esențială a strategiei lor de marketing. Și aproape toată lumea este de acord că, făcută corect, oferirea de cadouri este o modalitate profitabilă de a construi un sentiment de asociere cu angajații și colaboratorii valoroși.

Cadou corporat este o investiție profitabilă

Deși există unele dovezi puternice care leagă cadourile corporate de creșterea afacerii, probabil că nu vă oferă posibilitatea de a face previziuni privind rentabilitatea investiției în planul dvs. de marketing.

Au fost efectuate sondaje care arată că cei care au făcut un cadou au avut de două ori mai multe șanse de a fi contactați de destinatari decât cei care nu au avut un program de cadouri corporate. Avantajele construirii relațiilor sunt destul de evidente, iar costurile sunt relativ mici. De exemplu, dacă oferiți cadouri cu ocazia sărbătorilor, veți găsi cosuri de Craciun ieftine, care nu va vor duce la faliment, însă vă vor consolida relația cu cei ce vă pun afacerea în mișcare.

Oferiți fără probleme

Este tentant să priviți oferirea de cadouri și stimulente în aceeași lumină. La urma urmei, vreți să știți că veți câștiga bani din orice investiție în afaceri și majoritatea companiilor doresc să motiveze beneficiarul într-un fel sau altul. Atenție însă: lăsarea clienților sau angajaților cu impresia că sunt mituiți poate face mai mult rău decât bine.

Gândiți-vă la oferirea de cadouri ca la un proces subtil, pe termen lung, de construire a relațiilor, urmând liniile directoare de bază prezentate în această notă pentru a rămâne în limitele bunului gust și ale eticii. De aceea,  a oferi coșuri de Crăciun sau cosuri Mos Nicolae nu este ca și cum ați oferi ceva care să-i oblige pe destinatari să va rămână fideli, ci să-i facă să conștientizeze că vă bucurați să îi aveți drept clienți.

Cunoașteți politicile companiei

Înainte de a oferi orice cadou, ar trebui să aflați dacă personalul din compania respectivă are vreo politică aferentă. Unele companii, în special cele din domeniul serviciilor financiare, asigurărilor, comerțului cu amănuntul și medical, exclud toate cadourile. Mai frecvente sunt restricțiile care sunt puse asupra valorii unui cadou sau asupra situațiilor în care pot fi oferite cadouri.

Întrebați potențialul destinatar dacă compania lor are o politică pentru primirea de cadouri. Dacă da, atunci urmați-o cu sfințenie.

Când să nu oferiți cadouri și ce să nu oferiți

Oferirea de cadouri în timpul unui proces de licitație este un “nu” clar, chiar dacă în această perioadă cade o sărbătoare. Cadourile luxoase, cum ar fi mașinile de lux și vacanțele, sunt suspecte și ar trebui folosite numai după o analiză atentă. Chiar și atunci când nu există nicio restricție, aveți grijă să nu creați o impresie greșită cu un cadou. Orice lucru care ar putea să stânjenească destinatarul sau să ducă la o mustrare poate sabota o relație valoroasă.

Găsiți formula perfectă

Trebuie avut grijă ca cadoul să fie adecvat relației de afaceri. Dacă un client pare îndepărtat și excesiv de profesionist, nu încercați să-l copleșiți cu astfel de cadouri. Poate fi contraproductiv. Cu o nouă relație de afaceri, nu deveniți prea personal sau prea generos cu cadoul.

Frecvența cadourilor

Frecvența cadourilor ar trebui, în general, limitată la sărbători majore și ocazii speciale. Din nou, asigurați-vă că evitați impresia că mituiți destinatarul.

Cadourile ar trebui personalizate

Este grozav când un cadou are personalitate, dar adevărata problemă este dacă cadoul reflectă personalitatea și interesele destinatarului într-un mod prea precis. Încercați să descoperiți aceste lucruri discret, pentru că atunci când faceți un cadou, impresia este că vă pasă de persoană respectivă și că v-ați făcut timp să îi înțelegeți stilul.

Ambalaj bun

O atenție deosebită trebuie acordată la pregătirea cadoului. Investiți într-un ambalaj bun pentru cadouri și făceți-vă timp pentru a crea o felicitare personală scrisă de mână. Acest lucru poate fi la fel de important ca și cadoul în sine, deoarece mesajul său către destinatar va transmite intențiile și sinceritatea. Dacă alegeți coșuri cadou cu bunătăți de la Gift Idea, nu trebuie însă să va faceți griji în ceea ce privește ambalajul. Toate aceste cadouri sunt ambalate în cel mai profesionist mod, în cutii superbe, în funcție de tematică sau sărbătoare.

Mod de livrare

Apoi, există întrebarea dacă să-l trimiteți prin poștă sau să îl prezentați personal. Trimiterea prin poștă poate reduce orice sentiment de obligație din partea destinatarului și poate oferi o plăcere neașteptată într-o zi de muncă de rutină.

Dacă relația o justifică, trimiterea prin poștă la domiciliul persoanei poate adăuga o notă personală, mai ales atunci când cadoul comemorează o ocazie personală, cum ar fi o zi de naștere.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii