Primăria Petrila vrea să modernizeze Cartierul Parângului. Oamenii vor asfalt, gaz, dar...

Primăria Petrila vrea să modernizeze Cartierul Parângului. Oamenii vor asfalt, gaz, dar nu renunță ușor la cotețe

DISTRIBUIȚI

În aprilie anul acesta, colegul Corneliu Bran răspundea unei solicitări în Catrierul Parângului din Petrila, în urma căreia oamenii sancționau dezinteresul administrației locale, care-i lăsase de 20 de ani cu aceleași drumuri pietruite, pline de gropi, fără gaz. Tot de 20 de ani unii trăiesc ca la țară, cu curți mici, în care și-au improvizat cotețe, și-au ridicat garaje, unele chiar pe proprietatea primăriei.

Acum, la 4 luni distanță, este eliberat ordinul de începere a asfaltării străzilor din cartier, dar lucrurile se poticnesc în refuzul oamenilor de a-și dărâma construcțiile improvizate. Marți, 11 septembrie, primarul Vasile Jurca a fost în teren cu oameni din primărie, pentru a vorbi față în față cu locatarii străzilor. Într-un final, s-au înțeles cumva.

”Cu trei săptămâni în urmă am dat ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a zonei Cartier Parângului. Am avut o întâlnire în teren cu locatarii acestei zone și constructorul care se va ocupa de lucrările de modernizare pentru a pune la punct câteva situații deosebite. Sper că am găsit înțelegere în rândul locatarilor care aveau garduri sau anumite construcții aflate pe domeniul public și, așa cum mi-au promis la fața locului, în următoarele zile își vor rezolva problemele semnalate”, menționa primarul Vasile Jurca.

 

Oamenii au fost anunțați că trebuie să dărâme cotețele din 2017, dar au mai așteptat

În luna aprilie, oamenii din colonie erau neîncrezători în primărie, pentru că promisiuni existau, dar materializarea lor se lăsa așteptată. Oamenilor li s-a promis asfalt chiar din 2016. În 2017 asfaltarea era prezentată de cei din primărie ca o certitudine în răspunsurile la solicitările oamenilor care se săturaseră de gropi și noroaie. Tot atunci li s-a pus în vedere celor care și-au construit cotețe, garduri, garaje, pe domeniul public, fără autorizație, să le dărâme. Dar oamen

ii au mai așteptat, nu au trecut la demolări, pentru că nu aveau încredere în promisiunile primăriei.

În aprilie oamenii reclamau toți aceleași lucruri: lipsa asfaltului, lipsa platformelor pentru gunoi, lipsa gazului, refuzau să dărâme cotețele.

„Ne-au făcut să ne dărâmăm coteţele, spunându-ne să le demolăm şi că vin ei să ne facă altele, civilizate, iar acum stăm cu toate acareturile pe care le aveam acolo în faţa casei, de un an de zile, timp în care nimeni n-a mai venit să ne facă nimic. Au zis să stricăm coteţele, că ne măsoară apoi locul şi ne fac altele, urmând să plătim chirie. Uitaţi cum a rămas! Sunt toate vraişte, ne-au încurcat mai mult decât să ne ajute”, spune atunci o doamnă pe nume Casapu

„Vor să ne strice gardurile şi coteţele, că cică sunt ilegal construite. Dar dacă fac asta, unde mai creştem porcii, păsările? Că suntem săraci, n-avem bani să ne cumpărăm toată ziua mâncare. Vai şi amar, toţi avem venituri mici, ajutoare sociale, ori pensii de handicap mici… că

locuri de muncă pentru tineri nu sunt şi toţi au plecat”, mai spunea doamna Rad.

Același lucru l-au repetat și primarului Vasile Jurca, marți, 11 septembrie, la vizita în teren. Cei care erau în situația de a renunța la bunuri în vederea construirii drumului s-au opus, au comentat decizia.

Văzând că nu este cale de întors, încet, încet, oamenii au renunțat la pretenții.

Toată lumea trebuie să intre în legalitate. Cine vrea acareturi pe terenul primăriei, plătește concesiune

 

Oamenii din Colonia Parâng au fost învățați de-o viață să trăiască cum pot, să își crească singuri animalele, să taie porcul de Crăciun. Nu le-a interzis

nimeni acest lucru, și atunci au înțeles că e bine ce fac, așa se cuvine, de fapt este chiar dreptul lor să se descurce cum pot, să crescă porc, găini.

Acum, vor nu vor, vor trebui să renunțe la aceste practici, iar dacă nu vor renunța pur și simplu îi va costa mai mult.

”Am trimis în teren oameni de la Patrimoniu, Urbanism și Poliția Locală, să măsoare toate

terenurile, acolo unde sunt construcții pe terenul primăriei, oamenii să plătească concesiune. Noi vom pune teren la licitaţie, care a fost parcelat, iar cine vrea să-şi construiască ceva va putea să o facă, cu aviz, proiect, autorizaţie de construcţie şi cum cere legea. În plus, toată lumea trebuie să elibereze traseul pe care se construiește drumul. La discuții cei care au avut interes pe terenul respectiv, mai aveau construit câte ceva, nu le-a convenit că trebuie să dărâme, dar trebuie să înțeleagă, este domeniul public, și pe-acolo va trece drumul”, a insistat primarul.

Un locatar chiar și-a încercat norocul, a întrebat dacă-i înlocuiește primăria scândurile putrede din gardul construit ilegal. Răspunsul nu a fost favorabil. Un singur om va fi despăgubit pentru construcția ridicată în calea drumului.

 

11.000 lei despăgubire pentru garaj

Domnul Torok este singurul care și-a construit garajul pe terenul dumnealui, iar terenul dumnealui se întinde taman pe axa drumului. În acest caz administrația locală s-a înțeles cu cetățeanul, și îi va acorda

o despăgubire de 11.000 lei pentru garaj. În plus omul primește pe 8 Martie, unde are și un apartament, o bucată de teren în compensare, pentru construcția altui garaj.

Afacerea sună bine pentru ambele părți, dar petrileanul a fost dezamăgit de înțelegere a doua zi, când a aflat cât îl costă proiectul pentru garaj.

”A fost și în acest caz o problemă. Noi l-am despăgubit pe om la prețul pieței pentru garaj. D

ar a doua zi a venit la mine supărat că se interesase de proiect pentru realizarea unui garaj nou, și i se ceruse 2.500 de lei pentru documentație. Am rugat un proiectant să-l ajute, la un preț rezonabil, ca să nu iasă în pierdere”, a menționat primarul.

Strada Parângului este unul din proiectele finanţate prin PNDL, pentru realizarea lucrărilor și a documentației fiind alocată suma de  834.106 lei. Licitația pentru reabilitarea drumului a fost câștigată de TED. Strada va fi complet refăcută şi se va turna covor asfaltic.

Începe lupta pentru gaz, și nu va fi ușor

Dacă pentru asfalt treaba este rezolvată, și este clar, se va reabilita drumul, problema gazului este mai delicată. În primul rând administrația locală are putere limitată. Ea poate și investește doar pentru obiectivele pe care le are în zonă, nu poate să introducă gazul pentru casele particulare. Situația este similară cu cea de la Petroșani, din Colonie, sau de la Cartierul de case de pe Șt. O. Iosif

E.On face investiții în extinderea rețelei

doar dacă studiul cost- beneficiu are rezultat favorabil. În plus, în general companiile de distribuți

e nu investesc în rețele, ele practic doar preiau în administrare rețelele primăriei.

”Noi avem câteva imobile pe strada Parângului și o să cerem E. ON o estimare a investiției pentru a trage gazul până la ele. Prima dată însă va trebui să întabulăm și să scoatem CF-urile pentru imobilele respective, ca să putem justifica

investiția. Gazul putem să-l tragem până la imobilele primăriei, și apoi din rețea să permitem branșarea și altor consumatori. O să punem condiție să vină și E.On cu un procent din investiție. Dar gazul până la poarta fiecărui consumator nu ne permite legea să-l ducem. Însă facem toate demersurile să facilităm accesul la gaz pentru cât mai multe persoane”, a menționat primarul.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii