Politicieni şi nu numai! Nu vă lăsaţi păcăliţi de poveştile despre traficul...

Politicieni şi nu numai! Nu vă lăsaţi păcăliţi de poveştile despre traficul ameţitor al unor publicaţii online din judeţ. Iată ce trebuie să cunoaşteţi

DISTRIBUIȚI
Newspapers on the computer keyboard close up

Regula nr. 1. Un website serios foloseşte la vedere un contor de trafic general agreat, de regulă trafic.ro. Nu este obligatoriu, dar este o dovadă de transparenţă. De asemenea, pe un website serios poţi vedea, în orice clipă, câţi cititori a avut un articol. De ce nu fac publică toate site-urile din media această informaţie? Din două motive: unora le este ruşine cu traficul modest pe care îl înregistrează, cu numărul mic de cititori / articol, alţii folosesc generatoare de trafic fals (programe care accesează prima pagină a site-urilor de pe adrese IP generate aleatoriu, dar nu ajung la articole pentru a le spori în mod artificial numărul de cititori).

Regula nr. 2. Traficul online nu apare din senin, peste noapte. Cititorii se cuceresc greu şi se fidelizează şi mai greu. Nici dacă ar scrie ca Eminescu, redactorii unei publicaţii online mai recente nu pot avea, peste noapte, audienţe de 4-5 ori mai mari comparativ cu publicaţii de tradiţie în judeţ. Pot exista evoluţii, dar ele se produc în timp, nu peste noapte! De obicei, aceste creşteri bruşte de trafic sunt create artificial, electronic, spre mulţumirea finanţatorilor habarnişti în tot ceea ce înseamnă computere.

Regula nr. 3. Esenţială este localizarea vizitatorilor unui website. Un website care publică preponderent ştiri locale şi judeţene are, aşa cum este şi logic, cei mai mulţi cititori din judeţ. Câteva exemple pozitive: Glasul Hunedoarei – 34,38% vizitatori din judeţ, Mesagerul Hunedorean – 34,88% vizitatori din judeţ, Ziarul Văii Jiului – 42,04% vizitatori din judeţ, Hunedoara Plus – 47,27% vizitatori din judeţ. Ştiaţi că, pe piaţa locală şi judeţeană, activează publicaţii cu pretenţii şi… 12% vizitatori din judeţ? Credeţi că o publicaţie din judeţ este mai citită la Timişoara şi Cluj Napoca decât la Deva, Hunedoara şi Petroşani? Credeţi că ieşenii, timişorenii ori bucureştenii şi constănţenii sunt mai interesaţi de ceea ce fac primarii Mărginean, Arion, Iacob-Ridzi ori Dunca decât devenii, hunedorenii, petroşenenii ori aninosenii? Nici noi.

Regula nr. 4. Numărul de afişări trebuie să fie de 6-7 ori mai mare decât numărul vizitatorilor unici. Un website citit este un website răsfoit. Cu alte cuvinte, un cititor real parcurge mai multe subpagini, mai multe articole ale unui website şi sporeşte numărul afişărilor. În caz contrar, când numărul de afişări nu este nici măcar dublu în raport cu cel al vizitatorilor, cel mai probabil avem de-a face şi cu ceva trafic fals, generat cu ajutorul unor programe informatice.

Regula nr. 5. Verificaţi durata medie de vizitare a unui website. Cu cât vizitatorii zăbovesc mai mult pe un website, cu atât respectiva publicaţie este mai citită.

Regula nr. 6. Multe website-uri, deşi înscrise în trafic.ro, nu fac publică secţiunea Bounce rate. De ce? E simplu: bounce ne arată procentul vizitatorilor care intra pe site, citesc doar pagina în care au aterizat, iar apoi părăsesc site-ul. Cu cât bounce rate este mai mic, cu atât site-ul este mai răsfoit. “Ziarul Văii Jiului”, spre exemplu, are un bounce rate între 47 şi 53%. Alte publicaţii din judeţ au bounce rate de peste 90% ori ascund publicului larg această informaţie pe trafic.ro.

Regula nr. 7. Pentru un website serios, curat, cu cititori reali, puteţi verifica pe trafic.ro informaţii precum numărul de vizitatori, numărul de afişări, originea (localizarea) vizitatorilor, sursele de trafic (dacă pentru respectivul trafic vin direct sau de pe alte site-uri şi care sunt acelea) ori bounce rate-ul. Cu cât mai puţine informaţii de acest gen disponibile despre un site, cu atât mai multe semne de întrebare trebuie să vă puneţi.

Exemplu: comparăm zvj.ro, care face publice toate informaţiile referitoare la trafic, cu un alt website din judeţ – care ascunde publicului larg o bună parte, esenţială, din aceste informaţii. În iunie 2015, zvj.ro a avut 32.865 de vizitatori unici şi 203.538 de afişări. Celălalt website ar fi avut, potrivit trafic.ro, 151.094 de vizitatori şi 232.267 de afişări. Ambele website-uri au publicat ştiri din judeţul Hunedoara. În timp ce Ziarul Văii Jiului a avut 4.784 de vizitatori unici din Petroşani, celălalt website a avut doar 3.198 de vizitatori unici din Petroşani. N-ar fi fost logic ca, la celălalt website, să se fi înregistrat de vreo cinci ori mai mulţi vizitatori unici din Petroşani? Remarcaţi că, prin raportul vizitatori unici / afişări, o persoană care a accesat zvj.ro a parcurs şapte subpagini ale site-ului, în timp ce o persoană care a accesat celălalt website a mai accesat maxim o altă subpagină a respectivului website.

Pe internet regăsiţi şi alte metode de a analiza audienţa reală a unui website. Apelaţi la specialişti IT pentru a obţine o imagine reală şi nu vă aruncaţi spre pomul lăudat în necunoştinţă de cauză. Altfel, veţi descoperi că, de fapt, cititorii pe care-i credeaţi fideli ştirilor despre dvs. nu sunt reali, ci au fost născuţi cu ajutorul unor programe informatice. Cei ce n-au dovedit cu talentul, dar cred că pot dovedi cu programe descărcate moca de pe net, vor rămâne cel mult marfă temporară pentru Recycle Bin. Şi nimic mai mult.
Cătălin DOCEA

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii