Petroșani / Câteva aspecte pozitive și negative din gară și din zona...

Petroșani / Câteva aspecte pozitive și negative din gară și din zona gării

DISTRIBUIȚI

de Corneliu BRAN
„Lună bec” a făcut din nou primăria, cu ajutorul celor de la venitul minim garantat și al angajaților din cadrul DADPP în zona Gării Petroșani. Și spunem asta deoarece știm, și am și scris, care era situația din spatele gării sau de pe dealul de deasupra gării, în zona pasarelei CFR și a stației de maxi-taxi. Acum să vedem cât o și ține minunea!

Pentru prima dată după mulți ani în spatele gării nu mai există strop de mizerie!

Marți am luat la picior zona gării și gara, care, renovată și cu peroanele puse la punct, arată acum foarte bine. Acum două luni arătam mizeria de nedescris ce se afla pe drumul din spatele gării, un drum neasfaltat și nemodernizat ce trece paralel cu strada și clădirea gării și cu clădirea fostei termoficări. Tone de mizerie stăteau aruncate pe acel drum desfundat, iar căldura ce da să înceapă făcea ca locul să capete mirosuri insuportabile.

Marți, 28 iulie, situația era schimbată cu 180 de grade, aproape că nu se mai zărea nici măcar o hârtiuță sau vreun rest de ambalaj în toată zona din spatele gării, nici în gară propriu-zis, un lucru firesc până la urmă, dar nici pe dealul de lângă pasarelă. Nu știm exact ziua când s-a făcut această curățenie brici, că ne-a scăpat, dar știm autorii, asta am aflat de la domnii Preda și Aron din primărie, ulterior și de la primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, care ne-a mai spus și faptul că în momentul de față la Petroșani puține mai sunt zonele unde nu s-a intervenit, „ba chiar aș putea spune că peste tot s-a intervenit în acest an măcar o dată”.

Noi acum nu ne-am propus să ridicăm în slăvi pe nimeni, că până la urmă asta e datoria administrației locale, să mențină o stare de normalitate în toată localitatea și să intervină, inclusiv prin măsuri coercitive acolo unde treaba nu merge sau unde unii creează probleme, prin inspectorii de mediu și prin cei de la poliția locală, sau urbanism, totul depinzând de natura situațiilor neplăcute create. Dar nici nu putem să nu constatăm când se face ceva bun, un acel „ceva” despre care ZVJ sau subsemnatul a tot scris – și de multe ori s-a auzit poate prea puțin. Acum este în regulă și imaginile pe care le atașăm acestui articol sunt relevante pentru toată lumea.

Totuși, dacă tot v-am vorbit de gară și de zona de lângă pasarela CFR din Piața Victoriei, acum doresc să scot în evidență mai departe și câteva aspecte neplăcute.

Cișmeaua din gară – în continuare nereparată

Voi începe cu cișmeaua din gară, un subiect pe care mă simt nevoit să-l repet, până, cine știe, mai-marii gării vor auzi și vor face ce trebuie. În zi de vară, cișmeaua nu curge. Călătorii de pe peroane sunt lăsați la „mila”, firește pe bani, celor doi comercianți de lângă peronul CFR. Nu-i normal, poate unii, n-au să dea acei 4-5 lei cât costă o banală sticlă de apă, iar cișmeaua respectivă pentru asta a fost gândită cândva. Oare, după ce s-au investit miliarde de lei în respectiva gară în ultimul timp, este așa de greu să se repare și respectiva cișmea? Că vorbim acolo de câteva țevi și un robinet, nu de laserul de la Măgurele și nici de reactoarele de la Cernavodă.

Toaletele din gară sunt deschise doar cu… dedicație! Unde își fac însă nevoile cei ce consumă bere în gară și care nu sunt călători CFR?

Apoi, tot în gară, mai e o problemă cu toaletele, care sunt închise pentru cei care n-au bilet de călătorie. Lucru absolut normal am zice, dar care iar se leagă de cele două chioșcuri care vând printre altele și cafea și bere… De aici întrebarea: unde merg clienții să se ușureze după câteva beri servite la „botul calului”? Nu cumva în spatele gării pe clădirea proaspăt renovată, dacă toaletă nu există? Că vrem să vă spunem că la ora la care am ajuns noi în gară erau ceva clienți și din ce am văzut niciunul nu aștepta nici un tren, erau din zonă sau muncitori de la firme din Colonie aflați probabil în pauză de hidratare.

Cum altă toaletă publică nu există – cele ce erau cândva afară fiind de ani buni „dezafectate”, credem că după această soluție găsită de șefii ceferiștilor tot gara și pereții gării renovați vor avea de suferit. „Noroc că e vară și se uscă repede…”, cum ne spunea marți un mucalit din rândurile ceferiștilor petroșeneni.

Locomotiva de la pasarela CFR e în prezent cam neîntreținută!

În fine, o a treia problemă este legată de locomotiva CFR de lângă pasarela CFR, obiect de muzeu, expusă de câțiva ani în apropiere de locul unde călătorii intră în gară. Problema e că acum în locomotivă n-am mai găsit chestii rău mirositoare produse de om, dar am găsit ceva mizerie, tot felul de pungi și resturi, semn că cineva a mai înnoptat pe-acolo. Asta nu-i normal. Apoi, după ani și ani de stat în ploaie și ninsoare iarna, locomotiva și-a schimbat aspectul, ar necesita o revopsire, culoarea neagră a căpătat pe laterale un fel de gri dubios și pete de rugină pe anumite porțiuni. Fiind vorba de un exponat, care să încânte privirile și să atragă curioșii să se uite, să se fotografieze, credem că în momentul de față această locomotivă este departe de toate acestea. Să nu mai vorbim și de faptul că poate nici locația nu este cea mai potrivită, după cum în repetate rânduri au mai spus și alții treaba asta, inclusiv scriitorul Marian Boboc care dădea ca idee ca locomotiva să fie amplasată în centrul Pieței Victoria. Dar până la locație, poate că un strat de vopsea ar rezolva treaba pe moment.

Ultima oră: Datorită implicării destoinicului inginer Aron Dumitrescu, agreată și încurajată de primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, zona locomotivei va avea un alt look. Nu va scoate ea aburi pe nări, dar va fi repusă în circulație. Nu în cea feroviară, ci în cea comunitară. Vom reveni. (ZVJ)

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii