O Strategie Națională de Turism

O Strategie Națională de Turism

DISTRIBUIȚI

Cu câteva luni înainte, la Târgul de Turism al României, au fost promovate cele mai avantajoase vacanţe cu ocazia sărbătorilor de Paşti, city break-uri, rezervări anticipate pentru sejururi şi excursii în sezonul primăvară-toamnă a anului curent.

Peste 290 de agenţii şi operatori au expus pachete turistice avantajoase. Ofertele includ transport, chartere avion sau autocar – turism cultural, rural sau de business, de tratament, destinaţii exotice, croaziere şi turism de aventură.

Evenimentul a fost o ocazie pentru specialiştii în turism de a stabili şi desfăşura întâlniri de afaceri în scopul reînnoirii şi fidelizării relaţiilor existente cu parteneri noi și tradiţionali – dar și pentru a dezbate cele mai urgente probleme întâmpinate de sectorul lor. Au fost semnalate lipsa de promovare a României, absența personalului calificat pe segmentul turism și HoReCa (Hoteluri, Restaurante, Cafe) alături de lipsa parteneriatelor public-privat.

Turismul Românesc are nevoie de o strategie clară și versatilă.

Puncte cheie ar fi… O analiză a agenților internaționali și a agențiilor de turism bazată pe segmentele lor de clienți și interesul lor existent sau potențial în România ca destinaţie. Același lucru este valabil și pentru mass-media în funcție de publicul țintă. Ar trebui aranjate întâlniri individuale, relevante de afaceri, între Autoritățile Publice și organizațiile internaționale, în cadrul piețelor primare. Acestea sunt necesare pentru o înțelegere nuanțată a profilului de clienți și a ideilor de călătorie, pentru a colabora cu agenți din România și de a experimenta oferta locală.

Pe baza acestor întâlniri, afacerile internaționale sunt încă o dată prioritizate de valoarea lor ca parteneri în colaborare cu firmele românești. Cele mai convenabile companii internaționale sunt invitate să participe la workshop-uri și excursii de familie în România, unde se vor întâlni cu operatorii locali și vor experimenta la prima mână oferta locală (serviciile și regiunea).

O abordare de tip ‘măsură universală’ nu este viabilă, deoarece realitatea țării diferă de la regiune la regiune în funcție de sezon. Diferitele pachete de experiență ale zonelor, precum și potențialul lor de dezvoltare, necesită măsuri diferite. Abordările de promovare și expansiune ale pachetelor de sezon trebuiesc ajustate în așa fel pentru a se potrivi nevoilor individuale ale fiecărei regiuni.

Este foarte important ca municipalitățile să se implice. Consolidarea marketingului printr-o vizibilitate sporită a fotografiilor și a filmelor în care sunt prezentate ofertele pentru anotimpurile reci și calde. Tururi de presă și excursii în familie, focusate pe nevoile regionale de a extinde sezonul. Facilitarea agențiilor de voiaj și a operatorilor în eforturile proprii de a întări vânzarea pachetelor de sezon.

Creşterea contribuţiei în PIB a sectorului de turism ar aduce după sine o cifră de afaceri mai mare în industrie şi un număr crescut de locuri de muncă. Atragerea de personal calificat din alte ţări, precum Republica Moldova şi Filipine, ar putea fi o variantă, deși nu optimă – având în vedere rata șomajului din țară. Potrivit statisticilor, gradul mediu de ocupare a hotelurilor nu depăşeşte 35%. Capitala, însă, înregistrează un grad mediu de 70%. Cu un plan și o infrastructură adecvată, sectorul privat se poate descurca singur în a satisface cerința consumatorilor. Vara trecută, spre exemplu, Festivalul PokerStars din București a atras foarte mulți turiști din țară și străinătate, jucători amatori și profesioniști.

Astfel de evenimente generează activitate economică și, nu în ultimul rând, fac reclamă bună României. Braşovul, Clujul şi Timişoara au fost principalele oraşe cu evoluţii pozitive anul trecut. Cu toate acestea, fără o strategie națională, Romania nu-și va atinge niciodată potențialul.

Foto by Unknown // Public Domain

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii