O întrebarea, după asfaltare: În cât timp camioanele de tonaj greu vor...

O întrebarea, după asfaltare: În cât timp camioanele de tonaj greu vor aduce DN 7A la starea inițială?

DISTRIBUIȚI

Aflăm de la Regionala de Drumuri și Poduri Timișoara că începând cu data de miercuri, 14 octombrie, cei de la Secția Producție Lucrări Drumuri din cadrul regionalei au început lucrările de turnare a asfaltului pe DN 7A, porțiunea de drum hunedoreană, ce ajunge din Jieț până sus în plai, la granița cu județul Vâlcea.

 

Adică, mai concret, segmentul de vreo 21 km, pe care în 31 de ani azi-mâine, n-a reușit nimeni să îl modernizeze așa cum trebuie, cu terasament nou și lărgit, blindat, care să nu se mai surpe, cu podețe noi pe toată lungimea drumului, cu rigole betonate pentru apa de ploaie și așa mai departe. De fiecare dată s-a început anumite porțiuni și au fost apoi lăsate în plata Domnului, din diverse și variate motive, mai puțin sau mai mult motivate.

Totuși, faptul că cei de la regională anunță că în vară „au fost executate o serie de lucrări de pietruire și reciclare in situ”, ținându-se cont că acest proiect de modernizare a drumului se află în continuare blocat din cauza unui litigiu, nu poate decât să ne bucure. Totuși, s-a mai făcut câte ceva în planul siguranței traficului, iar acum se face și în planul confortului șoferilor, în sensul că se asfaltează.

Numai că partea urâtă a poveștii vine de-acum, și ea datează nu de azi, de ieri, ci mai demult. Despre ce este vorba ne spune petrileanul Nae Hîncu, cel care nu mai trăiește în Petrila de ceva timp, dar care, ocazional, mai vine pe aici.

„Fraților, degeaba asfaltează ăștia, chiar și așa. Adică, nu vorbim – să ne înțelegem – de o lucrare de modernizare la virgulă, dar vorbim de o lucrare temporară necesară și care măcar vreo doi ani ar trebui să țină, că dacă trec ăștia în continuare cu mașinile de lemne de tonaj mare, mult peste limita admisă, e totul degeaba! Șase luni, maxim zece îi dau acestui drum, în condițiile în care săptămâna trecută am stat și am numărat vreo 12 mașini de tonaj mare în doar trei-patru ore! Păi dacă trec zilnic 50-60 de mașini din astea, vă dați seama ce va fi? Acum îl fac, și la vară o iau de la început! Fraților, n-am văzut nici măcar un polițist de la rutieră, dar vreun alt organ de control pe tema pădurilor care să-i oprească. Nimic! Ăștia cu lemnele își fac de cap cum vor, toată lumea zice că veghează, însă nimeni nu vede… Cam asta e concluzia! Bine că sunt sancționați câte unii care au o căruță de lemne sau vreo remorcă, că ăia cu tirul sunt la liber, se plimbă cum vor pe drumul acela…”, ne-a spus respectivul cetățean miercuri, 14 septembrie. Adică, exact în ziua în care cei de la Timișoara anunțau că încep lucrările de asfaltare.

Bine, subiectul nu e unul nou, ZVJ a tot scris, mulți oameni tot scriu și vorbesc peste tot, nu-i așa – „câinii latră, ursul trece”…

La fel au atras atenția și drumarii șefi de la Regionala Timișoara, care, public, semnalau faptul chiar în septembrie și apoi la început de octombrie că activitățile de exploatare a lemnului și camioanele de tonaj greu sunt o pacoste pentru zonă și, implicit, pentru drumul ce trece printr-una din cele mai frumoase zone din țară, Cheile Jiețului, tonajul camioanelor riscând să distrugă și ce se face bun în materie de lucrări, dar și ce mai e bun din această șosea.

Să sperăm că în cele din urmă organele Statului, care au în vedere astfel de activități, vor face ce trebuie și vor proteja acest drum ce face legătura între județe, foarte important pentru Valea Jiului, dar și pentru turismul local.

Dar să fim bine înțeleși, drumul e al tuturor. Deci, și al firmelor proprietare de camioane de mare tonaj, care deservesc diverse industrii și care firme plătesc și ele impozite consistente la statul român. Prin urmare, și acestea  au dreptul să circule pe drumurile țării, bineînțeles dacă nu există restricții de gabarit ș.a De aceea, o soluție în acest sens pentru acest drum este greu de găsit.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii