Nu mai avem trenuri pe ruta Petroșani-Lupeni, dar vom avea gări renovate

Nu mai avem trenuri pe ruta Petroșani-Lupeni, dar vom avea gări renovate

DISTRIBUIȚI

Astăzi a început renovarea gării din Lupeni. De fapt nu mai vorbim de mult de o gară, ci de un spațiu insalubru și inutil, care umbrea intrarea în Lupeni. Deși există o opinie puternică, ce spune că ce a rămas din fosta gară ar fi bine să fie pus la pământ și să se elibereze locul respectiv, primarul Lucian Resmeriță a rezolvat altfel situația.

O gară inutilă, dar mai arătoasă

Pe modelul nu „se mai ridică, dar uite ce frumos atârnă”, cam așa se realizează renovarea gării la Lupeni. Primarul Lucian Resmeriţă nu poate decide demolarea gării. Acesta spune că imobilul este în administrarea Căi Ferate Regionala Timișoara, și că demolarea ei presupunea un proces mai lung, amplu, pe care conducerea de la Timișoara l-a refuzat. În schimb, Florin Blăgăilă, directorul Regionalei Timișoara, a purtat o discuție aplicată cu primarul Lucian Resmeriță, și a ajuns la concluzia că trebuie să aloce bani imediat pentru renovarea gării.

„Intrarea în oraș era umbrită de imaginea gării. Am avut o discuție cu directorul de la Timișoara și l-am rugat să vină cu o soluție, rapid totuși: ori să demoleze gara, ori să o renoveze, ori să plătească o amendă de 100.000 de lei, pentru că punea populația în pericol. Directorul regionalei a explicat că demolarea gării nu este o opțiune din cauza unor chestiuni de patrimoniu, dar a fost de acord cu renovarea ei, și a trimis o echipă de muncitori, care lucrau la Subcetate, și care astăzi s-au apucat de lucru. Acest fapt mă bucură foarte tare, pentru că scăpăm de acel loc insalubru”, a menționat primarul Lucian Resmeriță.

În fostul spațiu al gării funcționează momentan două baruri. Unul în termeni legali, cu autorizație. Al doilea fără. Când se afla în teren ca să vadă cum se mișcă echipa de muncitori de la CFR, primarul a dat cu nasul în bodega ce funcționa fără autorizație. Nici nu ar fi avut cum să aibă autorizație pentru că nu avea nici măcar toaletă funcțională, contract la ASVJ, și tot așa. De mâine, a menționat primarul, barul va fi închis.

Nu mai avem trenuri pe ruta Petroșani-Lupeni din 2015

Ironic este că pe ruta Petroșani-Lupeni nu mai circulă niciun tren încă din 2015. Cele două gări au parte în 2017 de lucrări de renovare, la doi ani de când ultimul tren a realizat ultimul transport între cele două stații.

Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română din cadrul Ministerului Transportului a interzis, în martie 2015, societăţii Regiotrans să efectueze operaţiuni pe căile ferate din România.

Atunci au fost scoase de pe piață 50 de rute de pe regionalele Bucureşti, Braşov, Craiova, Iaşi şi Timişoara. În judeţul Hunedoara, Regiotrans deservea rutele Simeria–Hunedoara şi Petroşani–Lupeni. Pe linia Simeria-Hunedoara circulau opt perechi de trenuri pe zi, pe Brad-Gurahonţ circulau şase perechi, iar pe Lupeni-Petroşani erau în circulaţie trei perechi de trenuri pe zi. Aceste garnituri de tren private erau folosite mai ales de navetişti, care acum sunt nevoiţi să apeleze la alte mijloace de transport. Acum transportul se face doar cu maxi-taxi pe ruta Petroșani-Lupeni.

Alina PIPAN

 

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii