Giratoriul de la Dărăneşti va avea un diametru de 28 m, şi...

Giratoriul de la Dărăneşti va avea un diametru de 28 m, şi va fi realizat cel mai repede anul viitor în toamnă

DISTRIBUIȚI

Construirea unei giraţii la Dărăneşti, la intrarea în localitate, şi intersecţia cu Petrila, este un proiect mai vechi al administraţie locale, amânat din pricina lipsei fondurilor. Anul acesta a fost identificată sursa de finanţare, o parte din bani vor veni, din bugetul anului viitor al Consiliului Judeţean Hunedoara, care va trebui să ţină seama de faptul că s-a triplat costul iniţial al proiectului, pentru că s-au schimbat şi normele de implementare a proiectului, în conformitate cu legislaţia actualizată. Costurile vor fi incluse în bugetul de anul viitor, care, în cel mai bun scenariu, va fi votat în luna martie, sau cel târziu în aprilie. Apoi va fi realizată proiectarea şi execuţia lui, ulterior stabilirii constructorului, în urma unei licitaţii.

Giratoriul va fi construit pe un drum european, E79, şi de aceea trebuie să respecte normele de realizare prevăzute pentru drumurile europene.  Anul acesta a fost cerută o revizuire a proiectului iniţial. Noua documentaţie a implicat inclusiv obţinerea avizelor de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara şi de la Serviciul Rutier al Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Hunedoara.  După revizuirea proiectului obiectivului de investiţii  „Amenajare sens giratoriu intersecţia DN 66 cu strada Dealului, municipiul Petroşani”.

Iniţial valoarea totală a lucrărilor era de 250.050 lei cu TVA, din care C+M 220.800 lei. Valoarea reală a construcţiei este estimată, raportat la costurile actuale, la suma de 702.045 lei, din care C+M, 619.678 lei, inclusiv TVA.

Sensul giratoriu va avea un diametru de 16 m la interior şi 28 m la exterior, se va realiza din borduri prefabricate din beton, dispunând de zone de protecţie, delimitate de marcaj carosabil. Giratoriul va avea două benzi de giraţie, fiecare bandă având lăţimea de 3,5 m.

Pentru realizarea părţii carosabile la sensul giratoriu se va executa o săpătură generală de -0,68 m, după care se va realiza partea carosabilă astfel: 30 cm balast, 20 cm piatră spartă, 8 cm ancrobat AB2, 6 cm binder BAD 22.4, 4 cm beton  BA 16.

Inelul interior  al giratoriului se va realiza din două rânduri de borduri  de 50 x20x 25 cm, având lăţimea de 1 m, iar între borduri se va pava cu dale prefabricate din beton de 20x10x8 cm.  Inelul exterior se va realiza din acelaşi tip de borduri, iar interiorul insulelor delimitate de borduri va fi înierbat.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii