Joi, 9 noiembrie, la sediul SC Apa Serv Valea Jiului SA Petroşani, directorul general Costel Avram, secondat de inginerii Cristian Ionică şi Florin Donisă, a susţinut o conferinţă de presă. Subiectele abordate de cei trei, dar în mod special de directorul general al operatorului de apă şi canalizare din toată Valea Jiului, au fost mai numeroase. Citiţi mai jos, punctual, despre ce s-a discutat şi ce au răspuns cei trei la întrebările puse.
15 ianuarie 2018 – data când noul CA ar urma să-şi intre în drepturi depline la Apa Serv
Începutul conferinţei de presă i-a aparţinut directorului general Costel Avram. Care a anunţat faptul că la 1 decembrie se încheie mandatul Consiliului de Administraţie al Apa Serv Valea Jiului. Între această dată şi 15 ianuarie 2018 (o dată estimată, nu bătută neapărat în cuie), până la definitivarea înscrierii şi aprobării de către AGA a celor cinci noi membri (din care nominal se cunosc deja trei, printre care şi actualul director general Avram), conducerea societăţii va fi interimară (un interimariat ce urmează a fi aprobat tot de AGA).
„Cred că este penultima întâlnire a conducerii Apa Serv cu presa din acest an. De ce penultima? Fiindcă vreau, în primul rând, să am timp să fac o analiză a mandatului Consiliului de Administraţie. După cum ştiţi, mandatul CA al Apa Serv Valea Jiului se încheie la data de 1 decembrie 2017. Deja au fost luate toate măsurile. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară a făcut şi ea toate analizele.
Vreau să vă spun că din cei cinci membri pe care trebuie să-i aibă Consiliul de Administraţie, conform Ordonanţei corporatiste, Adunarea Generală a Acţionarilor a aprobat trei membri ai viitorului CA. Cei trei membri aprobaţi de AGA sunt: subsemnatul, Radu Sorin şi Daniel Surulescu. Mai sunt doi membri. Conform procedurilor, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară a început toate demersurile şi până pe 22 noiembrie trebuie să se înscrie pe aceste două funcţii din CA alte două nume. În Bursa şi în Curierul Naţional au fost publicate, cum cere legea, anunţurile de participare. Cert este că cei doi trebuie să fie neapărat ori doi jurişti, ori doi economişti de profesie, ori un jurist şi un economist. Până pe 22 noiembrie, cei de la ADI vor primi dosarele pentru cei care vor să se înscrie şi să candideze la una din aceste două funcţii din CA. În condiţiile acestea, şansele de a se încheia şi de a intra de la 1 decembrie cu noul CA sunt foarte mici, de aceea ne vom întâlni într-o AGA pentru a intra într-un interimat începând cu 1 decembrie 2017. Dacă AGA va aproba, începând cu 1 decembrie inclusiv subsemnatul va ocupa o funcţie interimară, până la definirea şi finalizarea întregii proceduri de selecţie a administratorilor, noi credem că undeva spre – maxim – 15 ianuarie 2018. Atunci, noul CA al Apa Serv va intra în formulă completă şi alege şi noul director general”, a menţionat Costel Avram.
„Noi nu avem de gând să mărim preţul apei”, ci „dorim să căutăm noi beneficiari pentru ca firma să meargă pe aceeaşi direcţie crescătoare…”
Continuând ideea, directorul general al Apa Serv a mai continuat şi pe ideea găsirii de noi beneficiari, care să mărească numărul abonaţilor existenţi, astfel încât scumpirea metrului cub de apă să nu se mai producă curând: „În cei patru ani de mandat, Consiliul de Administraţie al Apa Serv Valea Jiului SA şi-a îndeplinit întocmai tot ceea ce a fost cuprins în contractele de mandat. Le mulţumesc colegilor mei pentru ceea ce au făcut – şi nu vă ascund faptul că, chiar am avut să le zicem contre, dar nişte contre constructive, iar Apa Serv a ieşit în cele din urmă cu rezultate bune! Sperăm că vom merge şi de anul viitor, cu noul CA, pe aceeaşi linie crescătoare, în condiţiile în care vreau să vă spun că sunt probleme în continuare, iar noi nu avem de gând să mărim preţul apei. Pentru ca firma să meargă pe aceeaşi direcţie crescătoare, trebuie în continuare să găsească noi beneficiari. Cum, de exemplu, vom găsi noi beneficiari în Straja, unde s-a făcut de către noi canalizare, şi vom avea cu siguranţă noi beneficiari, cum e cazul la Petrila la Birăoni, unde primăria a investit şi noi i-am ajutat şi unde vor fi circa 70 de noi beneficiari, cum e cazul Uricaniului – unde dividendele au adus 12 noi familii să beneficieze de apă şi canalizare. Sau cazul Petroşaniului, unde, chiar acum vin de la o întâlnire cu câţiva oameni de pe strada Coasta, pe care i-am primit în audienţă şi unde am aflat că vreo 30 de familii de-acolo se luptă cu lipsa apei, cărând apă de undeva din oraş (acolo nici fântânile am aflat că nu mai pot asigura decât 10% din necesarul de apă!), deci şi aceştia putând fi pe viitor noi beneficiari ai serviciilor noastre (chiar le-am şi spus acestor oameni că numai când ai lipsă de apă îţi dai seama ce vitală este apa!)”.
Un mega proiect care va rezolva problema apei şi canalizării în toate cele şase localităţi din Vale!
Un al punct important abordat de Costel Avram a fost legat marele proiect integrat, etapa a II-a, unul care va aduce investiţii pe linie de apă şi canalizare în Valea Jiului dintre cele mai mari câte au existat vreodată în cei aproape 28 de ani din 1989 încoace!
„După cum ştiţi, am fost primul operator din România care a semnat contractul de finanţare pe POIM. Suntem şi primul operator din România care a demarat o mare parte din lucrări la licitaţie. Care este stadiul acestor lucrări? Proiectul major Modernizarea infrastructurii de apă şi apă uzată din judeţul Hunedoara are o valoare de 323.755.000 lei din care: fonduri de la UE – 275.186.442,38 lei, fonduri de la bugetul de stat – 42.087.338,24 lei, fonduri de la consiliul judeţean şi consilii locale (cei 2% de cofinanţare) – 6.474.975,12 lei, din care TVA-ul este 60 milioane. Contractul de finanţare a fost semnat încă din data de 19.05.2017. Vreau să aduc la cunoştinţă încă o dată ce înseamnă acest contract pentru Valea Jiului: reabilitare aducţiuni – 30 km, reabilitare reţele de apă – 70 km, extindere reţea apă Câmpu lui Neag – 8 km, reabilitare canalizare – 47,3 km (Petrila – Petroşani – Aninoasa – Vulcan – Lupeni – Uricani), o reabilitare a unei captări de apă şi a două staţii de tratare (Zănoaga şi Taia). Proiectul se va implementa prin 16 contracte, două contracte de service, un contract de supervizare şi management de proiect şi un contract de audit al proiectului, un contract de furnizare – ce constă în achiziţii de ehipamente şi utilaje independente şi 13 contracte de lucrări. Unde suntem noi acum? Pentru cinci contracte s-au demarat deja procedurile de achiziţie astfel: pentru două contracte suntem în procedura de evaluare, supervizare şi managementul de proiect şi reabilitarea reţelelor de la Uricani; pentru trei contracte de lucrări deschiderea de oferte se va face astfel: în data de 14 noiembrie se deschide contractul de reabilitare a reţelei de apă în Petroşani, în 28 noiembrie se deschide contractul de reabilitare a reţelei în Lupeni şi 18 decembrie se deschide contractul de reabilitare a staţiilor de tratare Taia şi Zănoaga. Pentru celelalte 9 contracte Apa Serv Valea Jiului intenţionează să demareze procedura de licitaţie în perioada următoare. Să vedem după ce va fi terminată evaluarea dacă nu vor fi contestaţii şi apoi dăm drumul la procedură în continuare, aceasta fiind legislaţia în vigoare pe care trebuie să o respectăm şi n-avem ce face”, a concluzionat directorul general de la Apa Serv.
Comunicare online cu abonaţii!
Ideea de a comunica mai mult şi mai eficient nu-i dă pace lui Costel Avram, acesta nefiind la prima intervenţie în presă prin care susţine că e preocupat să aibă cu consumatorii de apă o mai multă legătură, aceştia putându-i să-i spună, personal, nu prin intermediari, care le sunt problemele sau dacă sunt mulţumiţi ori ba de serviciile prestate de angajaţii operatorului regional de apă şi canalizare.
„Săptămâna aceasta am avut o discuţie cu cineva de la presă – şi aici e vorba de Diana Mitrache – care mi-a dat ideea (şi e o idee foarte bună şi pe această cale îi mulţumesc) prin care să găsim soluţiile să anunţăm pe toţi oamenii care vor să-şi dea adresa de e-mail sau numărul de telefon către societatea noastră, asta făcând ca în condiţiile în care apar avarii dumnealor să fie anunţaţi. Noi îi anunţam până acum numai pe cei de la care încasam direct banii pe facturi, nefiind astfel luaţi în calcul şi pe cei de la asociaţiile de proprietari. Am făcut în urma discuţiei adrese la aceste asociaţii de proprietari, menţionând că dorim ca oamenii din cadrul acestor asociaţii să-şi poată da o adresă de e-mail sau un număr de telefon unde să poată fi contactaţi uşor şi repede de către noi, ca să putem să-i anunţăm şi pe ei pe loc de aceste avarii sau de alte chestiuni importante când va fi cazul. Vrem să extindem comunicarea online cu abonaţii noştri, posibilitatea lor de a comunica imediat pe internet cu conducerea societăţii prin intermediul unei pagini de pe site-ul societăţii. Da, vreau să am discuţii cu oamenii în direct, fără intermediari, sigur îmi asum şi ce discuţii vor fi. Este luată de noi în calcul chiar şi posibilitatea de a comunica cu abonaţii noştri chiar şi prin cadrul WhatsApp. De ce nu? Sunt conştient că şi pe mine nu toţi mă vor lăuda, că sunt şi oameni care nu înţeleg poate unele lucruri, dar eu îmi asum acest lucru!”, a declarat directorul general.
Canalizarea din Straja, bat-o vina…
Subiectul „branşarea la proaspăta reţea de canalizare din staţiunea Straja-Lupeni” a fost şi el dezbătut intens de directorul general al operatorului regional de apă şi canalizare. Costel Avram este nemulţumit de faptul că după ce au solicitat ani de zile să le fie efectuată în staţiune reţeaua de canalizare, astfel încât să se facă într-adevăr un turism civilizat şi din acest punct de vedere, acum, o parte dintre proprietarii de cabane din Asociaţia „Pro Straja” Lupeni nu se cam înghesuie să se branşeze. Aici intră în discuţie mai ales cele câteva zeci de cabane din zona schitului ce n-au fost trecute în proiect, dar pe care societatea Apa Serv şi directorul Avram au promis că-i ajută pe proprietari, cu ţeava în mod special (ce a fost deja achiziţionată!), cu singura condiţie ca fiecare să sape cei câţiva metri de pământ din zona cabanelor aflate în proprietatea respectivilor (vreo 2 metri, maxim 3, după cum a spus ulterior inginerul Florin Donisă, deci nu ceva foarte mult!).
Cel puţin aşa a lăsat să se înţeleagă Costel Avram după cum a prezentat situaţia creată: „O altă problemă ridicată azi de mine este legată de Straja. Lucrările de canalizare în această staţiune din Lupeni au fost terminate după cum se ştie la timp şi îmi aduc aminte acum de câte ori au fost cei din Asociaţia Pro Straja la noi rugându-ne să găsim o soluţie pentru canalizarea din Straja. Ne-au spus mereu că ei vor face tot ce le stă în putinţă numai să se facă reţelele de canalizare şi apoi ei să se branşeze.
I-am ascultat, lucrarea a fost terminată, o parte dintre dumnealor au început să se branşeze, dar o parte din ei încă nu. Conform Ordinului 88 din 2007 al preşedintelui ANRSC, se specifică clar că vidanjarea este interzisă în zonele în care există realizat un sistem public de canalizare. Sistemul public de canalizare în Straja există acum, mai mult, a fost o zonă în care, într-adevăr, noi nu am prins-o în proiect pentru că aşa a fost… Dar au venit la noi tot cei de la Pro Straja – unii dintre ei dau azi declaraţii prin presă – şi au spus: Ne facem noi singuri, ne ajutaţi? Sigur că da, le-am spus. Astfel, i-am ajutat şi am cumpărat ţeava. Deci, tot noi, Apa Serv! Din păcate, trebuia să înceapă de o lună de zile – deci aici nu este vorba de schimbarea proiectului, proiectul şi-l făceau chiar ei singuri (!) şi trebuiau doar să sape manual (când am comentat aseară undeva, ştiam exact de problemă şi ştiam că nu se schimba proiectul cu nimic) – dar n-au vrut! Noi am cumpărat, avem ţeava în magazie, i-am rugat… colegul meu Donisă a fost de „n” ori şi a discutat cu ei! Au stabilit şi se ştie în Adunarea Generală la Pro Straja că la 1 decembrie se anulează contractul de vidanjare (deoarece este reţea de canalizare acum şi aşa spune Ordinul ANRSC!)… Deci ştiu toţi! Dar acum unii s-au găsit să dea declaraţii prin presă prin care susţin altceva… Este libertatea lor de a da declaraţii, dar în acelaşi timp să spună corect! Mie mi se interzice ca în condiţiile în care există reţea de canalizare să fac operaţiuni de vidanjare. Mai mult, şi o spun public aici, contractul era cu Asociaţia Pro Straja şi spunea că ei ne fac solicitări pentru a se vidanja. Am răspuns totdeauna la solicitările lor. Sunt aproape 200 de persoane care au cabane în Straja. Nu la mine găsiţi răspunsul, găsiţi răspunsul la cei din Asociaţia Pro Straja, pe care aş dori să-i întrebaţi câţi din aceşti 200 au făcut solicitări pentru vidanjare? Veţi avea o mare surpriză! Era mai uşor pentru unii să dea reziduurile în pădure, decât să facă acea solicitare! De acord, în momentul când eu am făcut ce trebuia să fac, cerând să-i ajut pe aceşti oameni, se pare că unii dintre ei ori n-au avut turişti, ori n-au avut fosele pline, fapt pentru care nu prea au cerut această vidanjă. De-acum, având în vedere că există această canalizare şi în Straja, contractul este încheiat începând cu 1 decembrie pentru că l-am reziliat. Posibil ca dumnealor să facă în continuare contract cu cine doresc, dar noi, ca societate, avem interzis prin lege să mai avem contract pentru vidanjare. Acum, fie vorba între noi, iarna niciodată n-au cerut vidanja şi la o temperatură sub –5 grade Celsius nici nu poate să funcţioneze această vidanjă. Dar e problema celor din Straja dacă se vor lega sau nu la canalizarea existentă acum. Oamenii noştri şi când plouă şi când ninge vor fi acolo. Cum a fost ieri, de exemplu, când erau acolo, plouaţi – zăpadă nu este în Straja. Chiar aseară am vorbit cu Milu Părău şi mi-a spus şi dumnealui că există toate condiţiile pentru a se branşa la canalizare, iar că nu vor s-o facă unii dintre dumnealor asta e o altă problemă. Chiar el pe ţeava lui de la cabana sa, care venea până jos, i-a rugat pe ceilalţi (să se branşeze – nota red.). Acum, credeţi că noi, societatea, avem timp să mergem la fiecare şi să discutăm personal ca să-i convingem? Nu, nu putem face asta. Deci, rămân la răspunsul pe care l-am dat, conform legii NU avem voie să mai facem vidanjare în Straja. Iar dumnealor pot face următorul lucru: să se branşeze la reţeaua de canalizare. Atâta tot… Vreau să vă spun că tot preşedintele de la Pro Straja a fost împreună cu şeful Departamentului Exploatare din Apa Serv, au sigilat debitmetrul, eu astfel nu mai am nicio problemă în ceea ce mă priveşte şi Apa Serv la fel. Colegul Donisă vă poate spune mai multe”.
Personalul
După intervenţia celor doi ingineri prezenţi alături de directorul lor la conferinţa de presă, intervenţie de care ne vom ocupa în numărul viitor al ZVJ, au urmat alte câteva declaraţii ale lui Costel Avram, care a răspuns şi la câteva întrebări adresate de jurnalişti.
„O problemă vreau să mai ridic eu… La venirea în 2012 la conducerea Apa Serv Valea Jiului, existau undeva la 530 de angajaţi. Anul trecut pe timpul acesta erau 526. Acum, anul acesta am scăzut sub cifra de 500 de angajaţi, având 496. Din discuţiile cu colegii şi din planul nostru de management dorim ca firma să funcţioneze bine, iar cu tehnologizările şi modernizările pe care le facem trebuie ca la 1 iunie 2018 să ajungem la 450 de angajaţi. Asta nu înseamnă că noi de-acum nu vom mai face angajări. Chiar astăzi am avut o discuţie, prin care am ajuns la concluzia că ne va trebui un inginer chimist. În locurile unde sunt probleme, sigur că vom face angajări, dar nu vom mai angaja, de exemplu, oameni la bazine. Acestea vor fi retehnologizate de către cei de la Departamentul Energetic, prin automatizare, şi atunci deja unele dintre ele vor funcţiona (cum deja se şi întâmplă la câteva) fără oameni la faţa locului. Am început cu Jieţul şi va urma în curând la Petroşani şi aşa mai departe. Bineînţeles că toate măsurile sunt luate privind siguranţa, la punctele la care am decis să facem această retehnologizare există echipe care montitorizează atent şi care intervin în caz de probleme. Deci, să nu se înţeleagă că vor fi lăsate baltă, nemonitorizate, nesupravegheate. Dar numărul de angajaţi va scădea în aceste puncte de lucru de care vorbesc şi pe care le-am dat acum ca exemplu”, a ţinut să informeze Costel Avram.
„Fost parlamentar, hoţ de apă dovedit şi de instanţe”
Au urmat câteva întrebări. Prima, s-a recuperat ceva de către Apa Serv de la cei care au fost prinşi furând apă?
„Am recuperat, sigur că am recuperat! Noi avem un serviciu de recuperări creanţe, în care aceşti oameni au găsit unele nereguli şi mi le-au adus la cunoştinţă. Iar acum suntem în situaţia în care mutăm oameni dintr-o parte în alta! Nu au pactizat cu cei prinşi că fură apa, să nu înţelegeţi asta, dar au existat situaţii de tot felul şi vrem să facem ca treaba să meargă tot mai bine. Iar acum îi felicit pe toţi angajaţii care ne-au ajutat să rezolvăm şi aceste probleme. Vreau să vă mai spun că domnul Vochiţoiu m-a dat în judecată că l-am făcut hoţ! Instanţa de la Petroşani l-a scos în evidenţă că este hoţ, deci eu am câştigat. Am mers mai departe la Deva. Acolo instanţa încă o dată l-a dat că a pierdut, iar eu trebuie să recuperez, conform deciziei judecătoreşti, 4.000 lei. Am făcut ceea ce spune legea şi am mers la executorul judecătores şi surpriza acum începe: domnul Vochiţoiu de când nu mai este parlamentar, nu este angajat nicăieri, nu are niciun venit, nu are niciun leu în niciun cont… sunt curios cu ce trăieşte? Eu pot să-l plătesc, având în vedere faptul că nu are servici, sau pot să-l ajut cu apa. Dacă atunci fura apă, acum, având în vedere că nu are niciun venit pot să-l ajut să-i dau apă gratuit. Dar, un singur lucru vă spun: nu mă voi lăsa! Nu mă îmbogăţesc cu 4.000 lei, dar el dacă era în locul meu cred că îmi făcea mult mai rău! Da, am discutat cu executorul şi va merge la apartament să recupereze bunuri din apartament în valoare de 4.000 lei”, a declarat Costel Avram.
„Colegul nostru cred că întreba dacă aţi recuperat ceva din sumele mari?”, a venit următoarea întrebare de la o altă colegă.
„Da, am recuperat! Deci, hai să vă spun… De Vochiţoiu v-am spus că voi recupera daunele fiindcă el atunci a furat, voi recupera daunele de judecată. Din păcate, după ce acum a terminat cu politica, el nu mai e angajat nicăieri, n-are niciun contract la ITM, nu are niciun cont în bancă… îl voi ajuta eu cu apă, măcar apă să-i dau, altceva… Da, domnişoară, am făcut ceea ce trebuia să fac cu Complexul Energetic Hunedoara! Am recuperat toţi banii de la CEH! Am recuperat toţi banii de la spital! Încetul cu încetul, oamenii îşi plătesc şi am ajuns să încasăm 85% din factura curentă. În continuare mai recuperăm din debite şi aproape că nu este lună să încasăm undeva la 107-110%! Acest lucru este şi unul din rezultatele bune pe care le avem acum. Da, am recuperat de la foarte mulţi clienţi!”, a răspuns ferm la a doua întrebare directorul general.
Presiunea apei din reţea în atenţia permanentă a Apa Serv
ZVJ l-a întrebat pe Costel Avram dacă are cunoştinţe de scăderea presiunii la reţeaua de apă din Colonie. Probleme cu presiunea apei din reţea mai există, „tot mai rar în ultima vreme” şi în alte zone şi au fost semnalate inclusiv directorului general. „Au mai fost sesizări şi s-au rezolvat, dar acum nu am cunoştinţă de aşa ceva. Ştiu că în alte părţi sunt sesizări făcute că e presiunea prea mare. Tot mai rar dar există, de exemplu, ieri, în altă zonă a oraşului ne-a fost semnalat că presiunea e prea mare. Dar avem aici pe cei doi specialişti şi vă pot răspunde din punct de vedere tehnic (răspunsul îl vom da tot în următoarea ediţie a ZVJ). Oricum şi treaba aceasta este în atenţia noastră permanent, iar unde sunt eventuale nereguli le remediem, cu atât mai mult acolo unde ne sunt semnalate şi se verifică. Fireşte, de ceea ce ţine de noi, că multe pot fi pe reţeaua din casele oamenilor, iar acolo noi nu putem interveni”, a menţionat Costel Avram.
Trecerea la plata directă
către Apa Serv a membrilor asociaţiilor de proprietari ce sunt abonaţii reţelei de apă şi canalizare!
O penultimă întrebare a venit pe subiectul legat de abonaţii la reţeaua de apă, dar care fac parte din cadrul asociaţiilor de proprietari, cum e cazul multor petroşeneni, aceştia plătind factura de apă asociaţiilor, după care, la rândul lor, acestea plătind Apa Serv-ului.
„E foarte bună discuţia aceasta. Deci, începând cu data de 1 ianuarie 2018 – şi colegul Ionică trebuia să spună dar… – vrem ca pe toţi beneficiarii noştri care sunt în asociaţii de proprietari să-i luăm la plata directă către Apa Serv. Facem toate demersurile ca toţi cei din aceste asociaţii şi care sunt beneficiarii noştri – chiar dacă pentru noi este mai greu – să treacă la încasare directă! Toate calculele noastre arată că cei care sunt la încasare directă îşi plătesc facturile, cred că îşi plătesc facturile şi membrii asociaţiilor, dar, din păcate, preşedinţii şi cei care conduc aceste asociaţii de proprietari încasează bani de apă şi plătesc cu totul alte cheltuieli. De ce să tai apa la o asociaţie unde oamenii şi-au plătit această obligaţie, dar toţi aceşti bani n-au ajuns la Apa Serv la timp? Am luat această hotărâre şi cred că până la 1 ianuarie toţi oamenii de la asociaţiile acestea vor trece la încasarea directă. Foarte bună întrebarea aceasta şi mulţumesc că mi-aţi pus-o! Colegii mei de la Comercial au început deja procedurile. Am făcut o analiză clară şi am ajuns la această concluzie. De exemplu, sunt asociaţii care dau în fiecare lună 3.000 lei. Dar 3.000 lei lună de lună, nu 3.100 într-o lună sau 3.200 în alta ori mai ştiu eu cât… Oare oamenii din asociaţie chiar plătesc fix 3.000 lei? Eu sunt ferm convins că acei oameni îşi plătesc datoria pentru serviciul prestat, dar unii ce răspund de aceste asociaţia nu-şi prea fac datoria! De aceea, trebuie ca toţi abonaţii noştri din Valea Jiului să treacă la încasare directă către Apa Serv. Alt exemplu vine de la Lupeni, e vorba de o asociaţie de proprietari cu vreo 300 de abonaţi ai noştri care nu dădea randament din acest punct de vedere. Au mers oamenii noştri, au discutat cu fiecare, acum plătesc direct nouă şi povestea s-a schimbat mult în bine! (aici, la acest exemplu, directorul a fost completat şi de inginerul Cristian Ionică, care s-a ocupat direct de problemă – n.r.). Oamenii noştri care stăteau la bazine, despre care v-am spus înainte, de-acum vor trece la încasări de bani pe teren, iar situaţia de la aceste asociaţii privind încasările la facturile de apă se va schimba radical. Unde se merge pe teren sunt rezultate foarte bune. Dar luăm în calcul şi mai multe modalităţi de plată, cum am spus, inclusiv moderne, cu plata online.
Investiţii proprii au fost şi vor mai fi…
L-am întrebat pe director care este situaţia în 2017 la investiţiile proprii ale Apa Serv şi dacă pentru 2018 sunt prevăzute şi alte lucrări bugetate din bugetul firmei.
„Da, am avut investiţii proprii, ne gândim şi la anul să avem, cum am avut în fiecare an de când sunt aici. Dar sperăm să avem acest avantaj mare care ne va acoperi cam tot ce am putea face, e vorba de aceste mari lucrări de investiţii pe fonduri europene. Asta ne salvează, dacă nu ar fi aceste investiţii şi dacă nu erau făcute investiţiile pe POSTMEDIU, vă spun sincer că atunci Valea Jiului nu vea apă astăzi!”, ne-a răspuns Avram.
Chestiunea salarială
Înainte să termine ce avea de transmis, Costel Avram a mai spus ceva important. De fapt, ce a spus i-a venit în minte tot din întrebările adresate lui de jurnalişti pe ultima sută de metri a conferinţei:
„Un alt motiv pentru care noi vom scădea numărul de salariaţi este că vom mări salariile. Şi vorbesc nu numai de salariile cu brutul minim pe economie, cei 1.900 lei, am găsit deja soluţii pentru toate salariile, astfel încât oamenii să simtă mărirea salariului. Mie, ca şi conducător de firmă, îmi convine modificarea Codului Fiscal. Nici până acum nu aveam probleme deoarece nu aveam datorii la Stat, plăteam la zi de fiecare dată. Chiar era enervantă directoarea economică ce venea şi ne spunea că pe 24-25 ale lunii noi trebuie să plătim obligaţiile la Stat. Alte firme în faliment aşteaptă… Noi, nu! Dar e bine aşa, dacă vrem şi sănătate asigurată şi învăţământ bun, atunci fiecare să plătească dările la Stat. Vorbeam de cei care vor pleca de la noi. Nu-i nu vom da afară, vor pleca pe cale naturală. Unora nu le mai convine şi pleacă singuri… Au stat în hibernare la bazine, ca la sanatoriu, şi atunci când vor fi puşi la muncă nu le mai convine şi ne vor părăsi singuri. Încet, încet ajungem la 450 de angajaţi (nu e un număr tabu, poate fi şi să zicem 435, 470 ori altul…). Salariul mediu brut în firmă este acum undeva la peste 2.000 lei, iar jumătate din angajaţi sunt cu salariu minim. Oamenii buni se ţin cu salariu. Dar, nu uitaţi, angajaţii noştri primesc în fiecare lună şi bonuri de 200 lei, au gratuităţi la apă… Iar dacă vom face măririle pe care noi le-am gândit, eu zic că vor fi mulţumiţi. Nu vă ascund faptul că au primă de sărbători.
Nu cred că mai există vreo firmă în Valea Jiului care poate în acest moment să dea şi tichete cadou şi o primă de Crăciun (mult mai consistentă va fi anul acesta decât anul trecut!)”.