Cine se teme de Corola? / Autorităţile refuză să constate și să...

Cine se teme de Corola? / Autorităţile refuză să constate și să sancţioneze încălcarea legii

DISTRIBUIȚI

În urmă cu exact o săptămână, arătam că una dintre societățile de taxi autorizate de către Primăria municipiului Petroșani și Primăria orașului Petrila nu îndeplinește toate condițiile legale pentru a funcționa.

Corola Trans Telecom Taxi SRL nu deținea un dispecerat pe raza municipiului Petroșani și, după cum rezultă din documentele oficiale intrate în posesia cotidianului nostru de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), nici măcar personalul minim necesar (autorizat) pentru derularea activității în condițiile autorizațiilor pentru taxi și dispecerat. La Petrila, dispeceratul nu funcționa la adresa declarată, iar cei trei dispeceri NU aveau cărți de muncă la finalul lunii octombrie 2018. Rezultatul investigațiilor este mult mai complex și poate fi regăsit în articolul publicat în ediția din 5 noiembrie a.c. a cotidianului nostru.

 

Miracol: a apărut dispeceratul

La Primăria municipiului Petroșani activează niște domni care bat strada cât e ziua de lungă, de parcă n-ar avea nici loc de muncă, nici vreo altă treabă. I-ați remarcat probabil și dvs. și știți că, la oficial, dumnealor controlează activitatea de taxi la nivelul municipiului. La aceeași instituție lucrează și niște doamne care, tot la oficial, ar trebui să constate diverse încălcări ale Legii 12/1990, reactualizată/ republicată, privind protejarea populației împotriva unor activități de producție, comerț sau prestări servicii ilicite. Se mai întâmplă și asta din când în când, dar mai importantă pare – din perspectiva dumnealor – urmărirea constantă a ofertei magazinelor second hand. Chiar și în timpul programului.

Ca printr-o minune, după apariția articolului de săptămâna trecută, pe strada Avram Iancu din municipiul Petroșani ar fi apărut și dispeceratul firmei Corola. Băieții de la Transport, mai nou bine remunerați în lumina creșterilor salariale din administrația publică locală, s-au grăbit să constate că e totul ok. Dar nu este.

 

Așa cum rezultă…

…din adresa ONRC nr. 596084/01.11.2018 și adresa ONRC nr.  613525/09.11.2018, Corola Trans Telecom Taxi SRL are pe strada Avram Iancu din Petroșani, la nr. 8, doar sediul social. În care – după cum reiese din documentele invocate – „nu se desfășoară activitățile prevăzute în actul constitutiv sau modificator”.  Cu alte cuvinte, și dacă ar fi apărut fizic în urma articolului din 5 noiembrie a.c., dispeceratul Corola din municipiul Petroșani nu este autorizat ca punct de lucru de către Oficiul Național al Registrului Comerțului. Nefiind punct de lucru la ONRC, este imposibil ca el să fi fost autorizat de către Primăria municipiului Petroșani (la autorizare, societățile trebuie să prezinte administrației publice locale documentele necesare de la Registrul Comerțului). Cu alte cuvinte, deși băieții de la Transport au stabilit că e ok, nu e!

 

Potrivit L. 12/1990,…

efectuarea de activități de producție, comerț sau prestări servicii (cazul de față – n.a.) fără îndeplinirea condițiilor stabilite prin lege, respectiv lipsa autorizației de funcționare, neînregistrarea în registrul comerțului și la administrația financiară a punctelor de lucru, a sediului social etc. este considerată contravenție (dacă nu constituie infracțiune potrivit legii penale). Faptele menționate, săvârșite de către persoane fizice, se sancționează cu amendă de la 500 lei la 5.000 lei, iar dacă sunt săvârșite de societățile comerciale, cu amendă de la 2.000 la 20.000 de lei.

Legea mai prevede și faptul că „Bunurile care au servit sau au fost destinate să servească la săvârșirea vreuneia dintre faptele prevăzute la art. 1 (al Legii 12/1990 – n.a.), dacă sunt ale contravenientului, precum și sumele de bani și bunurile dobândite prin săvârșirea contravenției se confiscă”.

 

Angajații Primăriei municipiului Petroșani…

…refuză să observe că, în lumina documentelor prezentate, autorizările acordate firmei Corola nu mai stau în picioare de ani de zile. Oricând ar fi putut afla (de la ANAF, ONRC, ITM etc.), dacă i-ar fi interesat, faptul că firma nu avea și nu are punct de lucru în Petroșani, dar nici personalul minim necesar pentru îndeplinirea condițiilor de autorizare taxi și dispecerat. Dumnealor s-au mulțumit să constate că, mai nou, firma ar avea dispecerat. Dar au omis să observe că, ani de zile, nu a avut nici personalul necesar și nu are, nici măcar astăzi, punct de lucru (cu activitate declarată) la Petroșani.

 

Ca să fie foarte limpede,…

…aflați că legea este foarte clară, specificând negru pe alb „Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor (la L. 12/1990 – n.a.) se fac de către funcționarii din aparatul de specialitate al primarului…”. Pe cale de consecință, în privința funcționarilor publici invocați, vedem strict două variante. Să aplice legea, ținând cont de toate aspectele (așa cum ar fi absolut firesc). Ori, dacă se tem de Corola, să se ceară afară. Pe salariile acelea absolut nesimțite, clar s-ar găsi oricând noi funcționari competenți, care să priceapă că, acolo unde-i lege, nu e loc și de tocmeală.

 

La final,…

…doar o observație. Pur personală. Firma Corola deține în total vreo 50, poate 60, de autorizații taxi în Petrila și Petroșani. Asta presupune că ar trebui să aibă minim 50-60 de șoferi, cu atestate și cărți de muncă, minim 8 dispeceri autorizați (și ei cu cărți de muncă). În condițiile în care, în 2017, firma Corola a avut în medie 7 (șapte!) angajați, este lesne de dedus faptul că nu a îndeplinit condițiile legale nici măcar pentru ca în Petroșani sau Petrila să circule legal (conform condițiilor cerute la alocarea locurilor pe traseu) un singur taxi din flota sa. Indirect, firma la care asociat este dl. Stroe, jurist la Primăria Petrila, a văduvit bugetele Petrilei și Petroșaniului de (câteva) miliarde de lei. Ca să nu mai vorbim de contribuțiile fentate la pensii, sănătate, șomaj…  Teoretic, autorizațiile Corola sunt ca și anulate. Practic, rămâne de văzut dacă în cele două primării încă există funcționari dispuși să gireze încălcarea legii. În condițiile unei cifre totale de afaceri de 212.509 lei în 2017, rezultă că fiecare taxi de la Corola a încasat, în medie, 11,64 lei în 24 de ore. Alte comentarii sunt, credem, de prisos.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii