Autostrada Lugoj- Deva, drumul spre Oradea și Defileul Jiului, unele dintre tronsoanele...

Autostrada Lugoj- Deva, drumul spre Oradea și Defileul Jiului, unele dintre tronsoanele care primesc finanțare. Pentru restul sunt, ca și până acum, promisiuni

DISTRIBUIȚI

Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2019-2021 arată extraordinar, exact cum arătau promisiunile PSD- ALDE la alegerile parlamentare. Exact așa, nu altfel, pentru că nu au mai avansat. Din contră unele dintre proiecte infrastructurale arată mai bine pe hârtie, pentru că în realitate ele s-au degradat, vezi drumul spre Voineasa.

Spre deosebire de acum trei ani, căile feroviare și gările nu mai prezintă niciun interes pentru actualul guvern. Ele nici măcar nu mai apar în stategia de dezvoltare, cu toate că pentru transportul de mare tonaj, feroviarul este soluția ideală. Apar însă o serie de drumuri și autostrăzi, unele ale căror construcție sau reabilitare a început, altele care sunt doar la stadiul de proiect.

Prioritățile strategice ale Ministerului Transporturilor sunt focalizate în principal pe  finalizarea lucrărilor la obiectivele de investiții afla

te într-un stadiu avansat de realizare, cu finanțare asigurată.  Ordinea priorităților se continuă cu lucrările la proiectele de investiții aflate în derulare, mai ales a autostrăzilor, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile și fonduri rambursabile.

Lista principalelor proiecte de construcție autostrăzi, introduse în Buget în anul 2019 cuprinde următoarele obiective:

  • Autostrada Lugoj – Deva (sector Dumbrava-Deva),
  • Autostrada Sebeș – Turda,
  • Autostrada Suplacu de Barcau – Borș,
  • Autostrada CâmpiaTurzii – Târgu Mureș,
  • Autostrada Varianta de ocolire Bacău (profil de autostradă),
  • Drum expres Craiova – Pitești
  • Autostrada de centură Sud a municipiului București, inclusiv intervențiile privind centura existentă (Lărgire la 4 benzi de circulație a Centurii București între A1 – DN 5, DN 2 – A2 și A1 – DN 7, pasajele Berceni, Domnești, Oltenița și Mogoșoaia),
  • Autostrada de centură Nord a municipiului București,
  • Autostrada București-Brașov tronson Comarnic-Brașov sector Predeal – Cristian,
  • Podul suspendat peste Dunare în zona Brăila,
  • Autostrada Sibiu – Pitești secțiunile 1,4 și 5.

Primele două tronsoane de autostrăzi ne interesează direct, pentru că ne facilitează accesul spre Timișoara și Cluj, dar și accesul în sens invers. Finalizarea acestor tronsoane ar facilita și accesul turiștilor spre domeniul schiabil, dar și al investitorilor spre județul Hunedoara.  După cum se observă, și centurile de ocolire a Bucureștiului sunt tot acolo unde au fost dintotdeauna, pe lista investițiilor prioritare, dar stadiul lor este același ca acum 10 ani. Chiar dacă nu ne afectează direact, finalizarea tuturor acestor proiecte ne interesează, pentru că toți circulăm, cu diferite ocazii, către toate zonele tății, mai ales către mare.

Vestea bună pentru noi este că pe tronsonul 4 al autostrăzii Lugoj- Deva se lucrează de câteva zile. Lucrările au un ritm lent, dar prezența muncitorilor în zonă este o veste bună. Se lucrează la parapete, la montarea elementelor prefabricate la panourile fonoabsorbante. A reînceput montarea plaselor de siguranţă la Dealul Liliecilor.

Există proiecte de autostrăzi sau drumuri expres pentru care guvernul spune că există finanțare, sau pe care susține că le va  finanța pe

parcursul anului, după obținerea aprobărilor legale necesare. Lista principalelor proiecte de construcție variante de ocolire, introduse în Buget în anul 2019 cuprinde 23 de centuri ocolitoare, la noi în județ nu sunt proiecte de acest fel.

Lista principalelor proiecte de modernizare drumuri naționale, introduse în Buget în anul 2019 cuprinde 19 obiective, printre care și câteva lucrări care ne afectează direct. Unul dintre ele este continuarea lucrărilor DN 66, Bumbești Jiu-Petroșani. Acest drum are toate șansele să primească bani pentru că este în stadiu avansat. Este și singurul drum care face legătura Văii Jiului, și implicit a județului Hunedoara cu unul dintre județele limitrofe.

Un alt drum care primește bani, și pe care se lucrează deja de ani de zile, este Deva- Oradea – DN76, pentru continuarea lucrărilor pe tronsonul Ionești – Vârfurile – Ștei – Beiuș – Oradea. Câți bani primește, și cât se va lucra, rămâne de văzut.

Undeva, la coada listei apare și  DN 7A, Brezoi – Petroșani. Și pentru acest tronson Ministerul Transporturilor are alocați bani în begetul pentru 2019, dar același lucru l-am auzit an de an, în ultimii 5 ani. Timp în care tronsonul a fost plimbat de la Timișoara la Craiova, și înapoi. Drumul are o distanță de 106 kilometri, care se parcurg într-o oră și jumătate, în condiții proaste. Pe parcursul anilor drumul a fost cârpit, plombat, niciodată reabilitat complet. Reabilitarea acestuia ar facilita accesul atât câtre Râmnicu Vâlcea cât și spre Sibiu, dinspre Valea Jiului, și ar face minuni pentru turismul din toate zonele.

Pe lista proiectelor care ar putea fi  bugetate pe parcursul anului 2019, după obținerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/atribuire în vederea elaborării documentațiilor tehnico-economice sau proiectării și execuției se află și  DN 66A, Câmpu lui Neag – Cerna, alături de alte 8 proiecte.  Exact ca și în situația drumului spre Voineasa, acesta se află pe lista proiectelor care vor primi bani, după finalizarea elaborării documentațiilor de ani de zile. Iar în ultimii doi ani a rămas exact la acest stadiu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii