Atenție la publicitatea comparativă ori chiar înșelătoare! Poți să îți iei o...

Atenție la publicitatea comparativă ori chiar înșelătoare! Poți să îți iei o amendă… de vorbești singur

DISTRIBUIȚI

Prin structurile specializate, ANAF și-a intensificat acțiunile pentru sancționarea faptelor de publicitate comparativă ori înșelătoare, așa cum acestea sunt prevăzute și pedepsite de Legea nr. 158/2008, republicată.

Concret, este considerată încălcare a legii utilizarea, în orice formă de publicitate, a unor formulări de genul “cele mai mici prețuri”, “cel mai bun raport calitate-preț”, “cel mai mic/bun preț din România”, “cele mai mici prețuri din oraș”, “cele mai bune servicii”, “prețuri mai mici decât la…”, “numărul 1 în România/oraș”, “alegerea nr. 1”, “cea mai pură apă” ori ”apa cu cel mai scăzut nivel de … din România”.

În realitate însă, chiar dacă riscă amenzi de până la 60.000 de lei, încă mai există comercianți care se bagă cu forța în buzunarul potențialilor cumpărători. Asta deși e la mintea cocoșului că un revânzător, indiferent de domeniul în care activează, nu poate avea cele mai mici prețuri pentru absolut toate produsele din oferta sa. Că n-are cum, că nu le ouă el…

Să trecem însă și la câteva exemple. La Petroșani, Hațeg, Orăștie și Simeria, magazinele de piese auto Scorpio Power ne întâmpină cu mesaje explicite de genul: “Garantăm pentru cele mai mici prețuri” și “100% cele mai mici prețuri”.

De altfel, chiar și pe website-ul firmei e mare mișto la adresa legii 158/2008, republicată, fraze de genul “Cea mai largă gamă de piese și accesorii auto, la cele mai bune prețuri, le veți găsi numai la magazinul…”, “Cel mai scăzut preț orar pentru manoperă” ori “Cei mai ieftini acumulatori…” putând fi descoperite la tot click-ul.

Tot online, aflăm că pizza cea mai bună din Deva se găsește la Pizza Grande. În Deva, pe Iuliu Maniu, în bloc J, la parter.

Ce riscă grandomanii din comerț?

Sancțiunile aplicabile în cazul în care se constată încălcări ale legii sunt:

Principale:

– amenda contravențională (cu limite valorice între 3.000 – 30.000, respectiv 6.000 – 60.000 lei) sau

avertismentul;

sau complementare, precum:

–  încetarea publicității înșelătoare sau a publicității comparative ilegale;

publicarea procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției necontestat sau a hotărârii judecătorești (în care a existat o plângere împotriva procesului-verbal), integral sau în extras;

publicarea unei declarații rectificative de către comerciantul contravenient, atât prin intermediul unui ziar de largă circulație, cât și prin intermediul mijlocului de comunicare folosit pentru difuzarea anunțului publicitar interzis.

Atenție la publicitatea comparativă ori chiar înșelătoare! Poți să îți iei o amendă… de vorbești singur

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii